wtorek, 16 października 2012

[Recenzja] Hamulec Avid BB5

Tym razem jako że sprzedałem ten hamulec, podzielę się opinia właśnie o nim. Tak naprawdę mogę się wypowiedzieć na temat trzech egzemplarzy tego spowalniacza. tak wiec do dzieła:

Marka: Avid
Model: BB5 z tarczą Roundagon 185 mm

Przebieg: miałem takie dwa; obydwa prawie równie krótko, ze względu na wytarte klocki nie opłacało się ich dalej eksploatować, bardziej opłacalna była sprzedaż i kupno innego hebla, w obu przypadkach przesiadka na hydry; ogólnie jeździłem na każdym z nich około 3 miesięcy, trzeci egzemplarz który mogę opisać należy cały czas do mojego brata i w jego rowerze jeździ już ponad sezon, włącznie z zimą

Warunki użytkowania: jeżdżony głównie po asfalcie bo nawet na miejscowe trasy trzeba jakoś dojechać, a ja ten dojazd mam akurat taki że więcej dojeżdżam jak jeżdżę i latam na trasach; ważyłem wtedy (teraz też) ok. 55kg wiec nie dostawał jakiegoś katowania; ja sam na swoich nie jeździłem w zimę, za to brat tak; w pierwszym miałem chyba oryginalne Avidowskie klocki, w drugim były to kocki półmetaliczne Jagwire, a brat jeździ na metalicznych Accentach, pierwszy z moich (przedni) używany na klamce Accenta, drugi (tylny) z Avidem FR5,

Zalety:
  • tani - używkę można wyrwać do 80 zeta ze wszystkim,
  • prosty w obsłudze i serwisie,
  • z dobrymi klockami, klamką i pancerzem bardzo mocny hebel (klamka - FR5, klocki - spiekane Accenty, pancerz - Jagwire) niestety ja nie dostąpiłem tego zaszczytu,
 Wady:
  • regulacja - podobno prosta, okazała się dosyć czasochłonna choć faktycznie nie wymagało to jakichś szczególnych zdolności prócz cierpliwość,
  • super idiotyczny sposób rozporu klocków, sprężynka która miała to robić przekrzywia klocki przez co hamulec traci na modulacji, i często klocki przycierają o tarcze i nie równo się ścierają, po za tym utrudnia to regulację,
  • bez dobrych klocków i dobrego pancerza, jest raczej cienki, albo to ja miałem jakieś trefne partie, 
  • szybkie zużycie klocków,
U mnie hamulec w rowerze wyglądał tak:


Tylny Avid BB5 + 185 mm Roudagon
Z przodu
Tylny Avid BB5 + 185 mm Roudagon
Z tyłu


1 komentarz: