czwartek, 7 lutego 2013

Pełny serwis roweru brata

We wprowadzeniu chciałbym napisać że mój brat Marek też jeździ na rowerze. Śmiga on na sprzęcie złożonym przez samego siebie, oczywiście z moją niewielką pomocą :P Jako że składał go równolegle do mnie (zima 2010-2011), pomagałem mu dobierać części i takie tam różne rzeczy.

Jest to DunCon Pitbull 14" z Suntourem Duro 130 mm. Ogólnie to tak prezentował się pod koniec tegorocznych wakacji:

DunCon Pitbull 14" + Sr Suntour Duro 130mm


Jako że od momentu złożenia, w 2011, nie był poddawany wielkim modyfikacjom wymagającym rozkręcenie go na części pierwsze, a zostały zmienione tylko koła z 24' na 26" i kiera na szerszą, nie rozkręcaliśmy go do pełnego serwisu (a po za tym był potrzebny w poprzednia zimę). Z tego powodu postanowiliśmy rozkręcić go teraz, aby dobrać się do jego wnętrza, wyczyścić to co trzeba, co trzeba wymienić, i zobaczyć co się z nim dzieje.

Tak więc w planach mamy:
  • serwis amortyzatora,
  • serwis piast obu kół,
  • podcentrowanie i dociągniecie szprych o obu kołach,
  • serwis pedałów,
  • serwis hamulca (Avid BB5),
  • konwersję napędu na SS,
  • no i wiadomo że ogólne wyczyszczenie, serwis sterów itp.
Co niektóre mam zamiar opisać na blogu, może kiedyś komuś coś się przyda. Mam przynajmniej taką nadzieję, a nawet jeśli nie to co mi szkodzi pisać :D Cześć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz